Verzamelen doen we allemaal of hebben we op zijn minst wel eens gedaan. Misschien verzamel je nu muziek, maar hield je je vroeger bezig met mooi gekleurde vogelveertjes, kastanjes, plaatjes van sporthelden of wat dan ook. Verzamelen zit in onze genen.
De oude Egyptenaren legden al verzamelingen aan, en wie weet daarvoor ook al wel. Sinds mensenheugenis zijn we er mee bezig en nog steeds is het verzamelen van spulletjes, snuisterijen of hebbedingetjes een bezigheid waar we ons allemaal wel eens schuldig aan maken.

Lees verder: Verzamelen moet je leren!!

Apple Quicktake | Digitale camera

Was onlangs bezig met de Apple triviant spel en er zitten altijd wel wat leuke historische vragen tussen. Zo ook een vraag over de Apple digitale camera, een camera die me voorheen nog niet was opgevallen....... Apple blijft een leuk merk en zeker als je hun geschiedenis een beetje door spit.

Apple quicktake digitale camera

Lees meer: Apple Quicktake | Digitale camera

Atari Portfolio - Palmtop uit Terminator 2

Misschien is het al bekent bij de meeste van ons, maar deze palmtop was te zien in de film: Terminator 2: Judgment Day. Hier werd de Portfolio gebruikt door John Connor, voor het hacken van een geldautomaat bij een bank.

Lees meer: Atari Portfolio - Palmtop uit Terminator 2

VECTREX spelcomputer

De Vectrex had begin jaren tachtig veel in zich om een groot succes te worden, maar door verschillende oorzaken maakte deze in het oog springende console zijn verwachtingen niet waar. Voor de verzamelaar van nu maakt dat weinig uit: deze is door de vormgeving van de Vectrex systeem meteen verkocht.

Lees meer: VECTREX spelcomputer

Super Pixel Bros.: Mario spelen in 64 pixels

We kwamen bij Conrad, dit artikel tegen over hoe je zelf een Mario spelcomputer kunt maken. We moeten zeggen complimenten voor de bedenker......In de tijd van knisperend scherpe, oogverblindende HD-graphics gaan we terug naar die oude, vertrouwde pixels die je op de vingers van 2 handen kunt tellen. Ene Brad Slattery bracht de misschien wel populairste game aller tijden – Super Mario Bros. uit 1985 – terug naar 8 bij 8 pixels. 64 pixels in totaal dus, voor het hele scherm. Ter vergelijking: tegenwoordig ‘doet’ het scherm van je mobieltje al zo’n slordige 326 pixels. Per inch, wel te verstaan! En jij kan dit thuis nabouwen, want het hele project is open source.

Je hebt ook helemaal niet veel pixels nodig om een leuk spel te maken. Dat weten we al sinds de tijd van de originele Atari. Er zullen vast nog wel wat mannen zijn die vroeger op hun MSX of Commodore 64 hebben lopen prutsen in BASIC. Zelf games maken, dat was cool. En ze zagen er nog best aardig uit ook. Maar toen kwamen de Amiga, de pc en de spelconsoles met hun geweldige graphics… daar konden we met geen mogelijkheid tegenop! Nu zijn we allemaal ouder, dikker (misschien al wel kaler), maar ook wijzer. En denken we: less = more!

Lees meer: Super Pixel Bros.: Mario spelen in 64 pixels